środa, 5 marca 2014

ZaGRAcanie świata


Zapraszamy do czytania e-booka  “Edukacja kulturalna i medialna. Nowe trendy i wyzwania”. A w nim rozmowa z wiceprezesem Grawitacji, Piotrem Kowzanem, na temat gier w edukacji i edukacji jako gry ("ZaGRAcanie świata" str. 18-23). Polecamy i zapraszamy do dyskusji!

Jest jednak pewna fundamentalna trudność w łączeniu gier i szkół, czy też w myśleniu o systemie szkolnym jako o pewnej grze. Współczesna szkoła powszechna pozostaje projektem oświeceniowym, więc jej zadaniem jest odczarowywanie świata. A gry na ogół usiłują nam ten świat powtórnie zaczarować. Dlatego pewnie łatwiej jest wprowadzać do szkół gry symulacyjne, czyli opierające się na wybranych modelach rzeczywistości. Smoki i superbohaterowie w szkole zawsze będą jakoś nie na miejscu. (s.21)